среда, 11. јануар 2012.

ovo je zakonom zasticen text/MIŠKO D'BOY-naš Miškec Mihajlovski

Krajem tužne 2011. zaspao je večnim snom i otišao u Večna lovišta NAŠ MIŠKEC.
Miško Mihajlovski.
Za mnoge, tajanstveni drugi član benda D'Boys.Pedja ga skoro nikada ne pominje.Bar ja nisam čula.Ni javno ni privatno,a mislim da to u najmanju ruku-nije fer.
Zavredila sam čast da se u svom životu ponekad družim sa Miškom i zaslužila sam pravo koje mi je i on sam dao-da ga slobodno zovem MIŠKEC!!
Za smrt drage figure koja je poslednjih decenija volela da šeta Krunskom ulicom do "Cvetića" u koji je oduvek odlazio i dok god ga je zdravlje držalo, dolazio, saznala sam posredno.
Mnogi koji su ga znali pitali su se gde je, ali nisu se mašili slušalice da ga pozovu.
Naš poslednji razgovor bio je razgovor izmedju jedne devojčice od 14 godina koja je doživela inicijaciju u beogradsku scenu, kada me je Miškec 1984.pozvao da idemo zajedno na koncert Baby Doll i DuDu A u "Atelje 212". Rekao je njegovo čuveno-"Milaaa"..hm..pune oči suza i puno srce sećanja...U to vreme ,pre i dugo posle, a sada više ne, "Atelje 212" sticajem okolnosti bio je moja druga kuća.Znam sve prolaze, koridore, pasarelu, kancelarije, sale za probe, poznajem scenu tog pozorišta.Mogla sam da udjem i da upadnem u salu još pre tog koncerta i da se ne guram.Nije to bilo ovo guranje kao danas. To je bilo srce Beograda na jednom mestu.Krenula sam na glumački ulaz i tada sam čula"Mila, idemo zajedno unutra".Dugo smo razgovarali telfonom u poslednjem nam razgovoru, leteli smo kroz tih 26 potonjih godina...Da..sad sam našla reč koju sam tražila-VITEZ..Miškec je bio rock'n'roll beogradski vitez sa najlepšim manirima; obrazovan, duhovit, ponekad čak i smeran...
Oko mene te večeri 1984. bili su neki divni ljudi koje sam skoro sve tokom godina upoznala i združila se sa njima i postala deo njih.Ponosna sam na to.Rokeri, bluzeri, jazzeri, umetnici konceptulani i "klasični"..većma magični!Pisci, prevodioci, skulptori, blejači, gradske face, budući doktori,hirutzi, teniski treneri, vlasnici klubova, alhemičari duha Beograda...
glumci, glumice, novinari, rock kritičari, radio i TV poznavaoci filma, muzike..jednom rečju-čuvena emisija "Petkom u 22"-LIVE!!!
Koncert je bio nezaboravan.Sećam se da sam obukla maskirne pantalone i T-shirt sa tigrovima i jednu malenu jeans Levi's jaknu koju sam maznula od svog ujaka Dude, svetskog lika. Posle koncerta Miškec me je ispratio jer sam ipak morala kući,a oni su nastavili dalje.
Bio je pravi gospodin i zamolio me je da mu se sutradan javim telefonom da bude siguran da sam dobro stigla kući.
Dok ovo pišem, vidim Miška Mihajlovskog kako polako šeta Krunskom ulicom.Uredan, sa crnim cvikerima za sunce..šeta polako, koliko mu je to narušeno zdravlje dozvoljavalo.Ide u "Cvetić" na kapućino. voleo je bele i šarene košulje, bedževe i crne farmerke.
On i Zvonko, brat mu, sjajan novinar, jako su ličili i sećam se kako je Miškec uvek sa ponosom govorio o Zvonkovom sinu. Ponosni stric.
Družila sam se i sa Oliverom..sedeli smo ponekad kod njega, a pravio je i super žureve.
Voleli smo u "Cvetiću" da sedimo.Ne obavezno za istim stolom, ali, svi smo bili nekako zajedno.Miškov drag drugar bio je moj veliki prijatelj Branko Kovačević, a Baby najviše.
CIRCLE OF LOVE
Peca Popović- veliki , najveći poznavalac pop kulture u nas, takodje roker ,pisac i dzentlmen, hroničar beogradskog života, jedan od dobrih duhova Grada sa velikim G, moj veliki uzor i mentor na jedan poseban način napisao je tekst o Mišku u "Blicu".Tako sam saznala da je preminuo.
Mnogi ne znaju da je jedan od čalnova grupe "Kozmetika" bio Miško.A njihova stvar vrti se decenijama već svake nedelje u "Utisku nedelje". Pomislih jednom, pa, ako je TA stvar zaštitni znak Oljine emisije, mogao je možda jednom i naš Miškec da bude gost iste.Sorry..koliko me mozak služi, ipak mislim da nije bio,a imao bi itekako šta da kaže.
Sećam se da smo 1988. zajedno otišli na izložbu u Srećnu galeriju SKC-a -
CORBIK & GERTZ = SRBA & GERA=Srba Travanov i Dušan Gerzić.
Izložba je trajala od 26.XII-1997. - 17.I-1998.
Miškec nikada nije jurio za slavom i medijskim exponiranjem. u jednom trenutku nestao je iz javnog života, ali ne i iz srca Grada i ne iz srca mnogih od nas.
MIŠKEC NAŠ...

Нема коментара:

Постави коментар