уторак, 15. децембар 2009.

ovo je zakonom zasicen text 9

Tombe la neige, tu ne viendra pas ce soir, tombe la neige mon coeur s habille en noir....divna francuska sansona. U Beogradu pada sneg. Lepo je dok pada, bljuzgavica je posle i onda je kolaps neizbezan. Jedno vreme javni prevoz i ono malo privatnioh autobusa funkcionisalo je jako dobro. Da se zamazu oci puku. Celog zivota sam se trudila da uvek u rezervi imam pare za taxi, a onda je nastupila SVETSKA ekonomska kriza i - ode mast u propast. Retko te vidjam sa devojkama, a pogotovo u taxiju, rece slucajni prolaznik i nastavi peske. Sada mnogo vise idem prevozom, i naravno by foot. Ali, taxi ima svoje cari. u subotu sam se vozila taxijem na izlozbu Zorana Todorovica u galeriju u pariskoj ulici. Na radiju jebila Bisera Veletanlic i jedan njen divan sentis, sad ne mogu nazalost da se setim naziva pesme...ali, pomislila sam -ova voznja vredi makar samo zbog Bisere. Jako hladan dan bese u subotu, ledeni vetar, staklena kisa. Izlozba, tj. radovi koji su nas predstavljali na ovogodisnjem Bienalu u Veneciji uop[te mi se nije dopala. Neki cilimi naslagani jedan na drugi, a od ljudske dlake. Kosa. Nekoliko hrpa istih. Sve to je pratio video zapis...sisaju trimerom neke muskarce, onda se prikazuje proces prerade te kose i na kraju, eto cilima. Nazalost, prihvatanje ovog, za mene, negativnog rada, vise govori o tome kakav je postao Bienalle nego o radu. Sta se sve u svetu prihvata kao umetnost postalo je zaista toliko diskutabilno da je to strasno. A ja vam svima predlazem da redovno idete u Narodni muzej,gde je fantasticna zbirka, nastala zahvaljujuci princu Pavlu Karadjordjevicu. Nekoliko puta godisnje, jos od detinjstva, sama volim da odem u Narodni muzej i uzivam prolazeci pored dela nekih od najvecih slikara na svetu.To me u isto vreme opusti, osvezi znanje, ali uvek primetim kako je posetilaca malo. Koliko li samo Beogradjana dnevno prodje pored Narodnog muzeja, a da nikada nije tamo uslo. U Narodnom muzeju postoji jako simpatican caffe. Idealno za prvi ljubavni sastanak. Tiho i mirno. A odmah tu pored, velicanstvena ,ogromna platna Paje Jovanovica. Znate li da je jedan lik trazio da mu se istetovira slika >Ulazak Cara Dusana u Dubrovnik> na ledjima. Legat Paje Jovanovica je u njegovom stanu u ulici Kralja Milana. Bio je strahovito cenjen, bogat, a car polobvine tadasnjeEvrope Franja Josif, Austrougarski narucio je da mu paja Jovanovic naslika 7 velikih slika. Posete legatu se najverovatnije zakazuju telefonom,formiraju se grupe i vodici takodje vode uriste. Pre izvesnog vremena posetila sam HRAm Svetog Save i p[ridruzila se grupi turista. Za vodica su imali zenu srednjih godina koja je izgledala kao kontrolor - ridza, a govorila je toliko grubim i sturim engleskim jezikom da sam se zaista zapitala po kom kljucu ih primaju u Turisticki savez Beograda, Srbije ili kako se to vec zove. Jo[ gore od njenog engleskog, bilo je izlaganje o istoriji naseg naroda i samom zidanju Hrama, arhitekturi i istoriji. Pomioslila sam i dobila zelju da je sklonim istog momenta i da ja nastavoim da im objasnjavam. studirala sam istorijuumetnosti, a veliku zahvalnost prvo zasluzuje moja profesorka iz srednje skole Vida Galovic od ikoje sam naucila vise nego na fakultetu. Ucili smo zaista komparativno istoriju i umetnost. Posao yuristickog vodica je lep posao, ali mora se kao i svaki drugi va;ljano raditi. Ne bih sada imala nista protiv da budem turisticki vodic, zasto da ne , samo u Srbiji, a da ne govorim koliko bih uzivbvala da stalno putujem u inostranstvo,susrecem se sa raznmolikim ljudima, uzivam u umetnosti, muzejima, arhitekturi, rani i da za sve to jos dobijam novac. Medjutim, kod nas taj posao ne uzimaju za ozbiljno. Nije to tralalalalala. A na kraju balade, gledala sam prosdpekte o Beogradu .Nemastoviti, staromodni, sa premalo informacija. Necu da ispadne da sve kritikujem, ali izdati bedeker, vodic je veoma kreativan i lep posao. Pogledajmo samo cuvene Michellinove vodice i sve ce biti jasno. A sneg i dalje pada.Klinci ce se sutra sankati i gadjati grudvama prozore tramvaja.Za mnogo dece ovo je prvi sneg u zivotu i neverovatna fascinacija.Ipak, ima malih , a i povecih nevaljalaca koji ce se truditi da vas namerno pogode grudvom. u tom smislu najopasnije su ledenjace. Tako je moja mama nastradala kad je bila mala. Ovih dana ne mislite na modu.Danas mi je bilo tako mesno-tuzno kada sam videla silne devojke u kratkim jaknicama, folih ledja, u farmerkicama uvucenim u stiklice cizmice a la Maja Nikolic.A ni momcici ne zaostaju u nekim novim, brzim patikicama sa fluo srebrnim detaljima. odavno ne vazi izreka\cizma glavu cuva, a cipela je kvari!

Нема коментара:

Постави коментар