понедељак, 28. јун 2010.

ovo je zakonom zasticen text

Kad smo bili klinci skoro svi smo imali lexicone. Ovaj moj iz koga cu vam izneti zanimljivosti, ako to uopste vise jesu, datira s kraja moje osnovne skole, 83./84.Ako me racun ne vara. S danasnje tacke gledista lexikon je zanimljiv jer se iz njega naziru neki buntovni stavovi, muzicki, filmski i knjizevni ukus. Rasizam, nipodastavanje slabijih, vredjanje, kecanje, ali i skrivene poruke "zaljubljenih" simpatija. Pa, da pocnem! Na moje ZDRAVO, odgovarali su uglavnom nemastovito - CAO, pa zbog jedne Cigancice - JEL TO NA GANCI JEZIKU? Zatim interna unakrsna vredjanja - budalo, idiote...Vec tada jedan ucenik ispoljio je nacionalnu osvescenost, na odgovor BOK, napisao je - Nismo mi u Hrvatskoj!Ovo je Srbija! Medjusobna vredjanja su se nastavila putem strelica na papiru - crkotino umri, umri, crkni itd. Dodajem da je svaka stranica bila ilustrovana prigodnom fotografijom iz modnog magazina, tako da sam ja zalepila sliku manekenke koja je licila na Zanu Nimani uz pitanje - "jel vam ova cica bar malo lici na Zanu"? Odgovori su bili: malo, onako, glupo pitanje, ko je Zana(pametno), ne mnogo, sem sto ima kikiriki u usima, ista, pljunuta, ne, ne, ne, i ne.Sad vec slede ozbiljna, statusna pitanja! GDE ZIMUJES? Na klizalistu, u Portorozu, u Opatiji, glupo pitanje, kako kad(na tavanu), u Albaniji, na planinama, svugde po malo, Rudnik, Kopaonik, Soko Banja, na moru, U Austriji, u Puli, jos nekoliko u Opatiji, u krevetu u odelu, u Beogradu! Ovo sad je odlicno pitanje - KOJE STRIPOVE CITAS? Miki, Politikin zabavnik, Mikijev almanah, Alan Ford i svi ostali,koji mi dopadne, ne znam da citam, Alan Ford i Dzon Logan, uglavnom sve, Zabavnik i ostalo, one koji su dobri, najcesci odgovor je SKORO SVE i Politikin zabavnik. Bilo je to zlatno vreme Stripoteke koju smo odmah na pocetku gimnazije poceli da citamo.STA NAJVISE VOLIS DA JEDES? Slatkise i sladoled, ono sto je gadno, pice u Klubu 42, najvise picu, sladoled, kinder jaja, kavijar i pobedu odnosi - PASULJ VRANJANSKI! Za MINI MODU moji drugari iz razreda mislili su da je super, da lepo izgleda kad nekom lepo stoji, ne trose materijal, nije za muskarce, ruzno, nije lose, nista, ko ima lepe noge, super fantastik, lepa stvar! KOJE PICE NAJVISE VOLIS? vodu, 7UP, coca colu, fantu, sodu vodu, sprajt, sokove. Sve u svemu skroman i dobar izbor. Najvoljenije glumice ispadose skoro sve, zatim:Liz Tejlor, Doris Dej, Merilin Monro, Vivijen Li, Ester Vilijams, Grejs Keli, Romi Snajder, Ingrid Bergman....I da ja sad ne bih bukvalno prepisala ceo lexicon. Ukratko, to je jedan presek klinaca koji su pocetkom osamdesetih jos bili mali da se aktivno ukljuce u beogradski novi talas, ali smo bili tu, samo nekoliko godina mladji od Paket aranzmana. Pa dobro, mozda i skoro 10 godina mladji, ali slusali smo OMD, Spandau Ballet, Bow wow wow, Pekinsku patku, NinuHagen. Nosili smo bedzeve i zehernadle, poceli da idemo u bastu SKC-a i tako polako osvajali Beograd. Zato mi je drago sto cuvam svoje spomenare, lexicon, dnevnik, fotografije, ceduljice, telefonske imenike....Drago mi je sto cuvam i PAMTIM svoje uspomene!

Нема коментара:

Постави коментар