уторак, 15. јун 2010.

ovo je zakonom zasticen text

Nema vise velikog glumca Bekima Fehmiua...ali, Beli Bora ce i dalje ziveti krvavih ruku kroz sva nas. "Djelem, djelem"...Bekim, Olivera Katarina i Bata Zivojinovic bili su tog leta najlepsi i najzapazeniji trio na Kroazeti. Sasa Petrovic rezirao je jedan od najvecih filmova svih vremena "Skupljaci perja".Beogradjani, ali i stanovnici SFRJ nikada nece zaboraviti Jugoslovena Bekima Fehmiua. Onda je doslo prokletstvo milosevicevskog rezima i svi smo postali Srbi, Albanci, Hrvati, Jevreji, Slovenci, Krajisnici, Crnogorci, Makedonci, Goranci...AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMoj je otac glumac..nije vazno sada ni koji je ni kako se zove. Igrao je s Bekimom u ranim danima Ateljea 212, a narocito su bili duhoviti kao duo policajaca u predstavi "Arsenik i stare cipke".Bio je darovit, fini covek, odan svima i svemu sto je voleo, a najvise svojoj porodici. Bilo je "Blistavo i strasno". Milosevicevo ludilo resilo je mnoge od nas normalnog i dostojnog zivota, jer svi smo postali nepozeljni. Pa i Bekim Fehmiu. Intelektualci proganjani, novinari ubijani, a mnogi su se sami povukli u svoju dubinu, znanje, intelektualni ponor. Prvi put u zivotu svom videla sam uzivo Bekima Fehmiua na dodeli "Dobracinog prstena" i monografije velikom Bori Todorovicu. Cvoki. Gospodja Branka Petric kao dama, velika glumica i verna supruga pratila je Bekima.Gospodin Fehmiu je pod uticajem godina postao nekako sitniji i prosto ni sam mogla da verujem da je to mocni Odisej. Slucajno, u sali Ateljea, sedela sam bas do Bekima. Tako se grleno smejao Borinim fazonima, insertima njegovih glumackih bravura...ma, toliko se iskreno smejao, eto, iskidao se od smeha. I takvog ga sad pamtim - kako se smeje. Secanje na mocnog Odiseja je secanje iz detinjstva, secanje na Belog Boru je sudbinsko, a secanje na Bekima koji se smeje Cvokinim fazonima je secanje na jednog prijatnog coveka. Kako moja mama, prevodilac Zora Cavic-Ilic kaze i molila me je da pomenem njeno misljenje u ovom blogu - prokletstvo milosevicevskog ataka na normalan tok zivota lisilo je i Bekimove obozavaoce njegovog prisustva u javnosti, jer se povukao u privatnost. Velika je greska sto se i posle promena 2001. nije vise povelo racuna o tome da nam se vrate oni koji nisu otisli u beli svet, a KOJI SU TU NEGDE MEDJU NAMA! Sigurno je bilo mogucnosti da se Bekim opet vrati u pozoriste, na film, ili na TV. Nazalost, Srbija lako zaboravlja, a tesko se seca i priseca. Bilo je zadovoljstvo i cast poznavati Bekima.Zalost je duboka - Zora Cavic-Ilic A ja, ja sam kao dete verovala u avanture mocnog Odiseja, kao zena bicu zauvek ocarana Belim Borom, a kao covek - drago mi je sto cu pzmtiti Bekima u zrelim godinama kako se grleno smeje na sedistu do mene. SLAVA MU

Нема коментара:

Постави коментар