среда, 17. новембар 2010.

ovo je zakonom zasticen text

Dragi moji citaoci, zelela bih da vas zamolim, mada zanm da vas mrzi da se registrujete i napisete ponekad komentar,?Imam obicaj da napisem - vas nista ne kosta, a meni znaci mnogo. U proslom blogu..hm..blogu.ja u stvari ne pisem klasican blog.Moji su tekstovi predugacki.oni su vise kao eseji.no, nije bitno.Vazno mi je da je ljudima zanimljivo.Dakle, u proslom blogu resila sam da pisem o mojoj velikoj pasiji - BIOSKOPU. Napisala sam mali bioskopski putopis, jer sam putujuciEvropom nasla vremena i u bioskope da idem. Nije lose.ali, U BEOGRADU JE BIOSKOP POSEBNA KATEGORIJA.U Beogradu je oduvek idenje u bioskop smatrano vrhunskom zabavom, delom urbanog raspolozenja i ucenja.Ljudi su putovali u druge zemlje, vremena i svetove pomocu mracne sale i velikog platna. sa dolaskom filma "na svet" promenio se pogled ljudi na svet.Shvatili su da on istinski, a i kobajagi moze da bude potpuno drugaciji.Ljudi se vezuju za filmove, za muziku, replike glumaca. Jedna od mojih najomiljenijih filmskih rcenica je ona koju izgovara Kepten Amerika-"Najvise volim miris napalma ujutru kada se probudim".Covek koji zna genijalne stvari o filmovima, pa tako i replike i muziku i tacno vreme, je Mane Sakic.On toliko obozava filmove , da kako sam kaze-"Duki, to se vise ne moze izdrzati"!U Beogradu volim da idem sama u bioskop i to sam cini mi se, oduvek i radila.Odavno je pocelo da me nervira visednevno unapred dogovaranje i beskrajni telefonski razgovori oko toga kad cemo ici u bioskop, da li u subotu u 5 ili u 7 i da li cemo gledati opet "Devet ipo nedelja" ili novog James Bonda. E idemo ovako:u Domu sindikata podnosim samo Veliku salu.tu mi je omiljeno mesto sredina nize desno i naravno, podrazumeva sed a sve filmove gledam sto je ranije.Znaci, u 3, 4, 5, 6 i tacka.Strasna je situacija sa bioskopima u Beogradu.Sramna.i Ministarstvo kulture i ne znam koga jos sve ne , treba da bude sramote.OK-Cinemania, FEST....ali, ici u bioskop obican, to je divno.Tako smirujuce, starinski.a opet, svaki put kad idem u bioskop u stanju sam blage euforije.Jer, ocekujem CUDO. Navikli smo i volimo da filmovi budu cudesno dobri i d se posle gledanja drugacije osecamo.i da ako treba gledamo taj film jos 10puta.Ja sam "Americkog zigola" gledala skoro, ako ne i celih 50 puta.Mnogo sam volella stari bioskop "Beograd" u kome su se prikazivali filmovi Soje Jovanovic.Imao je divne , stare loze koje su bile idealne za vatanje.pa sta, iskrena sam. Kozara je bila najveca.Onako ljubicasta, na pocetku, kad je tek otvorena, delovala je skroz futuristicki.tu sam gledala divne filmove:"Exkalibur-mac kralja Artura"< "E.T.", "Cat people".Mnogo volim i 20.OKTOBAR. To je bas smekerski-raspad bioskop kakvih ima u Berlinu, Lisabonu ili New Yorku.Oni uvek treba da budu on the edge, sa lokalnim ludakom koji gleda svaku projekciju i dobacuje, dok se neki kresu tamo negde u sredini dole levo.A u "Domu sindikata" sam cak i duvala.Posto je sala ogromna, a malo je ljudi bilo nije bilo sanse da iko provali.U staru Kinoteku sam obozavala da idem iako su babasvabe tutnjile okolo."Kinoteka" je imala svoju lokalnu dvorsku ludu, jednu debelu zenu u klompama sa pundjom i cegerom."Balkan" je uvek bio otmeniji od drugih bioskopa."Sava C." nikad nisam volela i ne volim ga ni sad.Nervira me ono paradiranje mase od 3500 ljudi i razmetanje odecom, glasnim pozdravljanjem sa prijateljima gistro i poznatim facama.A onda se odjednom sve boje pomesaju i sva mi lica postanu ista.Strasno je sto je svuda gde se nesto dogadja, neka manifestacija sa mnogo ljudi, strasno je sto ne moze da se dise.ONI.Uvek neki ONI.E pa, ONI ZELE DA BUDE SVETSKI, A NIKAD NE DAJU BUDZET ZA VENTILACIJU> Zato sam ja samo kednom bila u "Kolosej USCE" bioskopu i tom shoppping molu i necu tamo vise nikada da idem .Preskupo, prevruce, puno skorojevica, histericnih klinki koje sa dva soma hoce da kupe nesto EXTRA-VRH.Mrzim te izraze.Volela sam da idem u Dvoranu Kulturnog centra.Tamo se godinama dvao drugi film svakog dana, kao i u Maloj sali Doma Sindikata.Secm se kad smo za neki partizansko-komunisticki praznik u 8.osnovne kao za nagradu isli u Sava Centar da gledamo "Flashdance".Imali smo plisirane suknjice, bele rolkice i bluzice, lakovane cipele i pionirske marame.Ali smo vec tada shvatale da je riba u filmu dobo prosla, s obzirom da je hevimetalka=zavarivacica=high class denserka 4 rich boss.I BI THE END.Iz tog filma najvise volim onu pesmu "Gloria","Flashdance"-"And I was a..." i "Man hunt".BIonja je stari dobri izraz za beogredske bioskope.Dobro je ako drustvo spontano ode u bioskop.tako smo u vreme ravova, posle suludog rucka i tartar bifteka kod mog tate, gde sam ja najavila i povela 15 ljudi...e sad, zamislite koliko je to tartar bifteka=15 gladnih usti zivog mesa..elem, mi smo posle potpuno ludiotisli da igramo bilijar u Dom omladine.bilo je toplo i suncano.kao prognoza iz "Dnevnika", a posle smo otisli da gledamo triler-krimi-horor=katastrofa film sa Richardom Gereom i Edvardom nortonom.AAAAAAAAAAA, Takvud.Pa, moze da prodje, s obzirom da do njega peske i nazad imam i dobru setnju.Tamo volim da jedem, a cesto mi se desava ako je film previse agrsivan i turbo za oci da zaspim, jer ne mogu da gledam vise nikave parafraze na super heroje tipa Brus vilisa i Tom kruza.Zanima me novi film Dejvida Fincera o klincima s faxa koji su smislili FB ili tako nesto.Takodje, poznato je odavno da su toaleti uvek bili u beogradskim bioskopima na "granici moguceg", ali cesto su imali i baba-seru.Cak su jedno vreme i u Mek uveli baba-seru sto se jos moze eventualno videti u Almodovarovom filmu.Nekom koji jos nije snumio, al hoce.?A baba-seru ce da igra Rozi de Palma.Evo, ja cu svim nasim reziserima koje pozanjem da predlozim da imam cameo u nekom buducem filmu kao sexy-kitch-trash-kemp baba-sera!Od stranih glumaca trenutno preferiram i zbog tela i zbog talenta i duha:Robert Downey jr,Erica Banu, Ralf/mozda Rajf/,Raejf Fajnsa, Jamie Foxa,Collin Farela i Firta, naravno Andjelinu Dzoli s kojom mislim da bih bila odlicna drugarica posto se druzim sa zenama koje su atipicne i ima ih malo.Daaaaaaa, volimMajkl Medsena.On je mnogo jak lik.Zao mi je sto nisam u bioskopu uspela da odgledam "Rvaca".Miki Rork.Kazu-"pa, nema veze, gledaces na dvd-ju.."Ali, nije isto.NIJE ISTO.Text vec postaje po citanje pogubno dugacak.ali, nisam ja ni trecinu napisala o beogradskim bioskopima, ritualu oko njega koji se sastoji u jednostavnoj odluci'"Idem sad da gledam XZ.Necu da sedim u glupavoj kuci".Ili ako idete sa nekom simpatijom.budite cool sexy.Da vam sedenje bude udobno, a opet-da svi otvori na odeci za vacarenje budu lako dostupni.Ako idete sami, i ako imate love,pustite sebi na dusu, sto kazu.kupiteneku debelu i masnu pljesku i usmrdite celu salu.Ne, salim e.Kupite KOKICE i coca-kolu i mirno i skoncentrisano gledajte film.Ja sam godinama redovno gasila mob u bioskopu, ali vise ne, posto se ni ne cuje.ionako idem kad skoro nikog nema.Mada, zadnjih godina sve vise Beogradjana ide solo u bionju.Ljudima je dosta svega i hoce da budu na miru.Ja volim da vidim ljubavne parove koji su se tek prvi put poljubili mozda bas na "Spidermenu ili "Betmenu"E, sto je zgodan i nekao tajanstven taj Kristijan Bejl.ali, u isto vreme je i pervrzno mracan.I don t know.Volela bih da probam to.Mozda je S/M K.mister Bejl.Moram da zavrsim text.Da, da ne zaboravim.Neke dobre filmove mnogo kratko drze na repertoaru.Zato "Rvaca" i nisam uspela da vidim.Eto THE END 4 THIS TIME! NEXT TIME MORE ...

1 коментар: