недеља, 3. новембар 2013.

ovo je zakonom zasticen text/Na život i smrt

Smrt.
dosla je pre mesec ipo dana po jednog od mojih najboljih prijatelja... .Nebojša. Ja jos nemam dovoljnu distancu da bih mogla da napisem tekst o njemu, ali..Zašto da to ne uradim već možda sutra ili za 2 dana..!?
Koliko sam samu sebe shvatila do kraja ce mi života podjednako biti teško jer ga nema i nikada na to neću moći da se naviknem. Niti hoću. Jer nije bilo fer. Sećaću se da smo se videli onako kako je ON voleo. Poslednji put. Sedeo je u uglu svog kluba, pardon, njenog, i u tom tamnom stroboskopskom svetlu izgledao je moćno i muževno kao i uvek.
Da li ću se ikad pomiriti sa tim da ga nema?
NEĆU.
Srela sam Monaha na predpremijeri. Ono što se te večeri dogodilo nama koji smo deo starog "Ateljea", ali su se zatekli i novi momci i jedna dobra devojka u novoj podeli, ostaće samo medju nama koji to spoznajemo još od pre 20 godina..skoro 20. Više od 20.
To ce ostati samo medju nama..Znam da mi je Jezda rekao kako pamti za ceo život šta sam mu rekla posle premijere "Marije Stjuart"..Sada sam mu rekla da je On taj čija je uloga u današnjem vremenu glavna jer je ljubavna priča pomalo otišla u drugi plan. Muci Veliki Draškić koji je, jednom kada me je zaista očinski zagrlio rekao -"paa, mogla si da budeš i moja..kćer", a išao je u školu sa mojom mamom i radio decenijama sa mojim ocem, kazao je u svom stilu, beskrajno i brutalno duhovit, na jednoj od "pozorišnih" sahrana, da smo mi, Srbi, veliki parastosari..Smejao se i zezao sve žive okolo i zamolio da ne budemo parastosari njemu. To je bilo na Topčiderskom groblju kada je bila sahrana Liline mame..Lila je bila najpoznatija, najvoljenija i najbolja sekretarica u "Ateljeu 212" - ikad..bila je svemocna u svom poslu. Smrt je pre izvesnog broja godina došla i po nju.
I dobio je nagradu "Zoran Radmilović". Nenad Jezdić Jezda. Razdirući svoja pluća do bola bukvalno do bola bukvalno do bola najdirljivijim rečima, sazdanih od Kovečevićevog teksta, didaskalija i govora majora Gavrilovića.
Nova je publika delom čudna i osvrće se na neka mesta na kojima glas Nenada Jezdića mora da im razdere ne samo bubnu opnu, nego srce, mozak, dušu..Ako to ne osete i ako ih On ne opomene tom glasinom koja je najsnaznije sto je vojniku ostalo dok OPANČARI brane zemlju - njihov je problem veliki.
"Vi u ovu bitku već krećete  mrtvi.
Onaj koji preživi neka smatra da se ponovo rodio.
U mom se bataljonu ne trči.
U mom se bataljonu -LETI"
Sve je rečeno.
Pitala sam Monaha. U bifeu zvanom F odeljenje. Na pauzi predpremijere.
"Reci mi   _____", oslovih ga svetovnim imenom..."reci mi, okrenuću se prema zidu da glumci ne vide moje suze...reci mi šta je to..taj bog..ja u njega baš ne verujem..sem u neku silu.."
Monah - "U Boga da verujes ne moras. Veruj u ljubav i istinu."
Monah NIJE isto što i sveštenik. Monah je jak, monah vozi brzo, monah zna toliko..Monah je moderan i duhovit........S Monahom sam razgovarala na francuskom. Monah voli. Biću slobodna pa ću napisati da monah prezire izvesne ljude, stvari i pojave. Monah ima najčistiju dušu.
Priča je faktički neprepričljiva. Pozorišna.  Zaumna.  Samo u pozorištu može tako nešto da se desi.
Monah drži ruku jednu u drugoj dok razgovara i gleda pravo u oči svojim dubokim bademastim očima.  Na pauzi sam se onesvestila. Nije za priču. Sorry. Drugi put.
Smrt je ponovo došla. Po jednu damu. Njeno ime je Jovanka Broz. Seire..Kažu da je brojala minjone..ha..A da nije neka od vaših komšinica možda brojala minjone posle nekog rodjendana moždaaaaaaaaaaaa ili imala po samo jednu porciju za goste..Hmmmmmmmmmmmm....Nemam nikakav afinitet prema VI ličkoj čuvenoj po svemu i svačemu i po dobru i po zlu..ali, zašto su joj ukrali sa odra ordenje koje je kao 18-godišnja devojka promrzlih nogu zaslužila i njene su davno iz one kućerine noću ukrali i saborci pozajmiše svoje i to ukradoše neljudi.
SRAM TE BILO, SRBIJO..............
Smrt je ponovo došla. Po mamu jednog mog dragog drugara.
Smrt je ponovo došla.
Po Bakicu od 102 godine na čijoj sahrani je svešteno lice već želelo da zakaže za koju kintu će da čita/peva za 40 dana. Monah to prezire. On živi na granici Pakla koja se graniči sa predvorjem Raja.
Monah se ne bavi time. On je filosof. Predaje deci...................................Odlazi u keliju kad oseti da treba.
Smrt je ponovo došla..više ne znam po kom redu..Umro je Lu Rid.
A Legend went to Eternity.
Smrt je ponovo došla. Preko reda. Po onog koji je rekao da se intervju objavi posle njegove smrti. Pročitala sam i mnogo mi se dopalo to što sam pročitala. Aleksandar Tijanić. Gorostas od novinara, gorosas od čoveka..Onaj kome mnogi sitnih duša neće oprostiti ni život ni smrt. Seire.
Smrt je ponovo došla. Po gospodina Srdju Popovića, advokata. Pre njega umro je njegov predjašnji davnašnji advokatski kompanjon, gospodin advokat Rade Mikijelj. Čuven takodje.
Smrt je ponovo došla.
Po glumca Janoša Tota..............
Da li smrt ima SRP, zaboravila sam da pitam Monaha jer ju je možda video kroz halucinacije negde oko treće nedelje posta...............
Kada je preminuo prvi od gorepomenutih...šta kada..Ne znam šta sam htela da napišem..........
DA! Pitala sam Monaha zašto osećam kao da me to toliko boli i fizički i u duši, da osećam kako mi bride mišići, kako želim da pokidam sebe, da otkinem neki deo mesa..Rekla sam mu da je to osećaj kojim mi se čini da će mi biti lakše. ako sebi otkinem deo sebe.
Monah je rekao - "da...............jer to je ono - telo tvoje i krv tvoja i ..to je to.." postoje još nekolike slučajnosti koje će ostati samo izmedju Monaha i mene.
Oni kojih nema žive kroz nas koji ih volimo. I sad me boli.

Biblija NIJE i daleko od toga da je to samo knjiga koja ce vam dati uvid u molitve. To je duboka filosofija ljudskih odnosa, a Novi zavet ne možete čitati ako niste pročitali i Stari.
Da li sam nekog izostavila..
Jesam. Mnoge.
Sa imenom i bezimene..anonimne i poznate.
Ali ne mogu da žalim za svakim bićem. Ne žalim za zlim ljudima. Oko za oko..Zub za zub.
Žalim za detetom na koga je pala gvozdena ograda i ubila ga.
Žalim za sestrama koje su isekle vene zbog siromštva i bolesti, zajedno u jednom dečijem bazenčiću.
Surova sam.
Žalim za živima što ostadoše, a smrt neće da ih uzme jer su previše zli i za Pakao.
sve se vrti u KRUG..
Smrt je ponovo došla.




Juče.........................Spasla sam jednoj osobi život.
SMRTI. UMRI.


Нема коментара:

Постави коментар