петак, 30. март 2012.

ovo je zakonom zasticen text / SONJA

Nemam bas mnogo vremena, jer treba da budem u Domu omladine pre 19h.
Dodjem ja na blagajnu vec u ponedeljak, oni kazu da blagajna radi od 4 popodne. Dodjem u utorak, pa mi kaze neka zena-samo viri glava iz kioska; da se karte prodaju od 29. SAMO DAN PRED PREMIJERU!
Ok, kazem ja.
Dodjem juce.
Drska i predrska kiosk-prodavacica tiketa via DO, kaze-"AAA, pa karte su rasprodate"!
Ja je pitam kako, ako je blagajna otvorena tek u 16 h, a tada je bilo 17h.
ONA=kiosk biletarnica zena kaze da to nije tacno i da blagajna radi od 10 pre podne, tj, za mene zorom ranom!
Ja kazem da sam dobila oprecnu informaciju. Tu pocne orvelovsko klupko.
Kada me je videla ovako lepu, pa sa crvenom kosom ..haha, pa sa ustima k'o jagoda, pa u crnom, pa sa cvikerima za sunce-odmah je zakljucila da sam joj klasni neprijatelj i da spadam u one koji su Sonju voleli i postovali PRE nego sto je umrla.Mi drugaciji smetamo cesto . Odmah je rekla da ce zvati obezbedjenje.To je jedino sto je mogla da uradi ne bi li me "zaplasila"..hha..tuzno..tuzno i ruzno! Verovatno se posle sama druzila sa radnikom obezbedjenja jer se salterske sluzbenice i obezbedjenje uvek rado druze. Cesto smisljaju i nepodobne rabote zajedno.
Nisam od juce. Karte su razdeljene većma onima "od juce" i prekjuce, a ne nama "ODAVNO" koji smo zeleli da ih kupimo jer se zaista ne moze ocekivati da Kanjevac ima 100 karata. A TREBALO BI!!!!Vec duze vremena vlada treniranje neke nove transparentne "demokratske" strogoce.
Postojimo MI neki koji su voleli Sonju bas zato sto je takva. Ona prva ne bi bila za to da se karte dele aparatcicima. Nikome iz sveta politike i novoelite nije mesto veceras tamo. N I K O ME! Sonja se borila protiv takvih arsina i radila u tezim, jel', tako je lako art reći-"alternativnim uslovima"!..ha, ha..Sonja je mogla i po mrazu i na kisi i na ledu i bez vazduha. Sonja je sve mogla da istrpi. Nije joj bilo lako. DIVA. Dostojanstvena.
I treba sram i stid da ih bude.
Sonju poznajem decenijama. Cak je bila fan moje emisije na B92. Meni je to znacilo mnogo..tako mnogo..Podrzavala je dobre stvari i pojave.
EHEJ-SONJA SAVIC! Divila sam joj se i volela sam je.
Kraljica filma, licnost nadarena iz same duplje ljudskog postojanja. Nadarena za grotesku, za govor telom, za rec, za misao, za pogled kroz pokret i pokret kroz pogled.
Ta moc transformacije bila je neverovatna.
Sonja je GRETA GARBO srpskog, tj. YU filma.
Nemam vremena, a misli samo stizu jedna drugu.
DRAGANA KANJEVAC!
Karika koja spaja SONJU&NAS! Naravno, nije ni DK dobila dovoljno karata za svoju porodicu, a mi-poklonici Sonjini, pravi fanovi, postovaoci, prijatelji, drugari-nismo mogli da dodjemo do karata ili su neki jedva dosli do njih. Izvrsicemo desant na salu. A dodali su projekciju i u 21h.
Zanima me ko su ti zbog kojih su karte "rasprodate". Da li znaju kako se zavrsio Sonjin zivot..kako je tekao..i da je bila aktivna non-stop..non-profit.
Hvala Dragani Kanjevac na onome sto su mozda mnogi zeleli da ucine..ili bar neki, ali nisu. Ona je uspela.
I verujem da ce svaki sekund njenog filma SONJA o SONJI biti autentican, iskren, bez glamura, svecica, konfeta i jos nekih kvazi zvezda. To nikako. Sonja joj to ne bi dozvolila i odobrila. Ni nama.
Sonja nije nosila stikle u privatnom zivotu, ali je najzavodljivije na svetu kao Sofija Mačkić hodala u njima kroz park.
Nikada necu zaboraviti jedan telefonski-fixni razgovor koji smo Sonja i ja vodile pre skoro 20 godina. Razgovarale smo satima. Mnoge stvari koje mi je rekla necu nikada nikome ispricati ni prepricati. Nema potrebe.
Cujem jos ponekad huk Sonjinog glasa..glasa kojim je tako sjano nijansirala svoja osecanja, misli..glas kojim je reagovala na sve sto kazem. GLAS-jedan od tananin, a toliko snaznih sredstava njenog izrazavanja.Instrument.
Zvrje tlefoni..ekipa se sprema za film..I necu stedeti dlanove ni za Sonju ni za Draganu ni za sve ostale ljude koji su ucestvovali u ovom filmu.
A neka mi je tremica u stomaku, neki leptirici..NASA DRAGANA..nasa Sonja..mada-volela je da bude samo svoja i bila je. I neka mi je knedla u grlu danas.
POST MORTEM slava deo je slave svih slavnih. Ono sto se desava sa "kradljivcima leseva", tj. orlusinama-kako ih ja zovem , a pojavljuju se i u Mikrobovom slucaju(bili su prijatelji Sonja i on i saradjivali su)i u mnogim drugim slucajevima-poznata je!
Oni UVEK budu provaljeni na kraju i duh preminulih ih potisne tamo gde im je i mesto-U NISTAVNOST i ne-postojanje.
O takvima, o orlusinama-NIKO nece snimati filmove.
Pogotovo NE i NIKADA pravedni kao Dragana Kanjevac. Ma dear Dragana, break a leg 2night.
A nasa je kinematografija ostala uskracena za mnogo uloga koje je Sonja mogla da da i zelela je da ih da , uprkos desavanjima u privatnom zivotu. Jer, na kraju krajeva, taj zivot bio je SAMO NJEN!
Saznacemo iz filma jos mnogo toga..Sonja je radila svih ovih godina..Ne i ne nuzno samo u Beogradu. Beograd i ovo drustvo ostali su joj duzni.
A jedina koja je mogla da se pojavi u spotu velike zvezde sa velikom pesmom i da objasni kakvu to misteriju finoce poseduje devojka iz grada-bila je upravo Sonja.
Jedan treptaj njenih ociju u eri nemog filma bacao bi gledaoce u trans...a ovako-bacao ih je i glas i pogled i stas i taj luk njenog vrata..labudica...
DEČKA..UNA...SOFIJA MAČKIĆ...-igrala je radio voditeljku zvezdu. GENIJALNO!
DRAGANA, HVALA TI! SONJA..ima jos toliko toga sto ti nismo rekli..Slala je znake..
Uf, preci cu u mnogo duboke sfere, a Sonja mi ne bi bas dala dozvolu za to.
Idem u Grad!

Нема коментара:

Постави коментар