уторак, 20. септембар 2011.

ovo je zakonom zasticen text-slatkiši detinjstva mog! .deo

SLATKISI DETINJSTVA MOG! (1.deo)
Ovo su nazivi nekih od prehrambenih proizvoda koji su obelezili jedno drugo vreme. Neki su ostali na pozicijama sve do danas, drugi nepovratno nestali, treci se vratili u izmenjenom obliku ili petnaestim imenom..pete ili sedme uvozimo iz nekadasnjih delova jugoslavije. Ja sam jos uvek Jugoslovenka i to cu ostati do kraja zivota
U skoli sam obozavala "Moto keks","Pec" bonbone, jeli smo virsle sa senfom u zemicki.One iz crvenih PKB kioska.I bolje su bile od njujorskog hot-doga! Ti crveni kiosci sredinom 70-tih bili su jedini kiosci pored "Borbinih", "Politikinih" i "Duvan" trafika.
Mi iz skole "Vladislav Ribnikar" i VIII gimnazije(Njegoseva)jelismo u poslasticarnici preko puta kod Lubardica-Jovanovica, preko puta skole. Tamo su bile najlepse slatke kifle sa pravim slagom i sham rolne. kokice su se prodavale na Kalemegdanu, na Tasmajdanu kod Sanse, tamo prema bazencicu.Ne bazencicu Tasmajdan sportskog centra, nego bazencicu izmedju "Sanse" i stepenica koje vode prema "Radovicu". Ko zna zna i taj je pravi Beogradjanin. Ko ne zna i ne treba da zna.ako su mu tata i mama Beogradjani nek njih pita.Uostalom, ja se ne bavim izbeglickim migracijama i peripetijama novodosavsih u potrazi za uspehom i prvom plocom, tj diskom.to nek pise neko drugi.
Ja sam APSOLUTNO BEOGRADSKO DETE IZ KRUGA DVOJKE, ELITISTA SA VRACARA!
to je moje pravo.Tesko zalazim na druge teritorije.uvazavam dorcol...nenene sada-to je druga prica-prica za neki drugi text.Za text o delovima Beograda.Neka neko napise odu blokovima.Nemam nista protiv.
Dakle, mi-deca sa Vracara bili smo na Tasmajdanu blizi prorodi vise nego ova deca sada u mauzoleju od parka(jos uvek ponekad gorko placem zato sto Tas nije ono sto je bio)- mnogo cesce jeli smo peceni i kuvani kukuruz nego danas, a takodje i kestenje.
Dali ste ikada kupili svojoj deci kestenje ili kukuruz.Mi smo kao deca to kupovali kod proverenih siptara i voleoi smo sladoled kod "Pelivana", a moja je baka, inace velika dama, imala svog vernog Siptara koji je trckao i zavrsavao joj teske poslove i ciganku Milicu, lepu kao dan, koja je posle otisla u Pariz 60-tih sa svojim ciganinom i vratila se jednog dana u belom "Mercedesu" da vodi i baba Lulu u Pariz.
Postoje mnogo ludji,lepsi,prosveceni i zanimljiviji Cigani nego sto to prikazuju Kusturica, Bregovic i braca trubaci gucanski zajedno!
Ah.DA-KESTENJE! A sad niko vise nece da vadi kestenje iz vatre.Prc.
I dok su brujale price o igrama zvanim "lepeze" i "kamena lica" koje su stvarno decija igra u poredjenju sa sadasnjom zabavom maloletnika, mi smo zvakali "Bondi" i "Bazooka" zvake, otkidali plombe "Kiki" bonbonama, "Lili" i "Lada" keks, "Munchmalow's", bobi stapice, "Chips", "Smoki", "Gricko" i pili smo samo "FRUCTAL"-ove sokove.Najbolje na svetu. Lucenje pljuvacke i strecanje iza usiju razvijali smo zelenim cudom hemije zvanim "fla-wor-aid", nesto kao trip za maloletnike ,tj.chrystal met. Ta cudesna tvar koja je krckala i krckala dok je nestajala susteci u dodiru sa pljuvackom, istresala se iz kesice i stavljala na dlan.Tako da je nas nekoliko moglo da to polize sa dlana.Kao i popers,samo malo naivnije!..he he he.Puritanciiiii-bež'te kod mame!
Grickali smo i brasnjave tablete "Dextroza" da budemo jaci i pametniji. Deca su dobijala karijes bukvalno preko noci zbog tona jedinih kod nas na svetu.JEDINSTVENIH I NEPONOVLJIVIH "Cokoladnih bananica2 koje je moj brat(jedan od)zvao..i zove ih dan dans i nosi celo fabricko pakovanje u Svedsku-"CAKUM-PAKUM BANANICE".Moj Juuuško!
Razvaljivali smo se od "Bajadera"-zvanicno proglasenim kao jedan od d best konditorskih proizvoda na svetu. Voleli smo i ratluk, zele bonbone u raznim oblicima. Ja ih ne volim .
I tada je postojala "Bonzita2, a ko nije hteo zdravo, mogao je od ranog jutra da kontemplira dok poluspava na prvom casu i da polako skida koricu po koricu sa pogacice. Dole zagorele. "Kreker vic" je bio hit, a "Vegeta zacin" dodatak svakom jelu.I STEVO KARAPANDŽA!
dok nismo jeli "Nestlee crunch2 bila nam je cool i ona nasa china pre najezde ovih fuš Kineza. Ja je volim jos uvek=stiropor pirinac i malo crne cokolada, pa se prsti slepe i to je mmmmmmmmmmmmmmmmmmm! Dokazano je da su zbog brtskih pirincano-cokoladnih omota sa stapicima u kosi neke prostitutke sa kosim ocima ustanovljeni bilateralni odnosi izmedju nas(to MI-nisam i -JA)i da su se zbog toga naselili ovde.
Cokolada smiruje, tesi, sluzi i kao zemena za sex.Kinezi ne.
Zato su neki tugu utapali objedinivsi ljubav za alkoholom i cokoladokm u griotama-cokoladnim bonbonama sa likerom i visnjom u sredini.
Idealan poklon i dans je "Rafaello", "Mozzart"kugle i nus proizvodi. Obozavala sam bonbonjere sa koker spanijelima na kutiji, pa sa cvecem ili nekom uspavanom lepoticom ili pticicom na grani. To je umetnost kitcha.
dok su vas bake stavljale na muke pijuci "Frank kavu" dok su vam kuvale "Podravka juhu", krišom ste jeli čokoladu okruglu, uvijenu u zlatni papir..zlatnike i zamišljali "kad bi bar 1 bio pravi"!
U nekim lokalima kad narucite "Coca colu" kelner bi se hladno okrenuo na peti i bez mrdanja bezobrazne vostane face doneo bi "Apa kolu" ili postovanu i danas "Coctu"-pice "nase i Vase mladosti"!Posle velikog odmora na kome bismo se prejeli toblerona, jaffa keksa(nemam snage za navodnike vise-oduzimaju vremena mnogo),medenog srca, belih medenjaka,gricka i grisina, a to mesanje slatkog i slanog, pa jos jogurt i sok....m..bilo je divno za prdenje i podrigivanje pojedinaca u razredu.Zeludac i uciteljice/profesorke dalje bismo iritirali zvakama u obliku cigarete ciji se omot jedva skidao trljanjem iste medju sakama. bile su cuvene i pljosnate zvake u crnom papiru sa slicicom pantera.
kod kuce smo hasali bebecu hranu, Benko i Kras express, a potom je u zrelim godinama usledila mlevena PLAZMAAAAAAAAAAAAAAAA!A Medolino, Frutolino i Rizo-rizolino?!
Da, raskosno-nego sta-pa Tommy senf i majonez, artičoke u tegli i ananas na kolutove. Grickali smo holipe i Zele zeku...
Neko je vise voleo LEDO sladoled..ja-kako mi dune.A znate li da je Dragan Sakan kao mlad mag reklame i copy writinga dao imena sladoledima- Cmok, Sarenko, Rumenko, Coko-moko, Hladisa, Kapri, kola hit, Korni jagoda, lesnik, vanila i cokolada. Pili smo Mirindu i mutili Tang, a Narelu je reklamirao Veljko rogosic-veliki junak, plivac i Jugosloven, ljudina,a tek sardine-EVAAAA i MIRNA ROVINJ! Grickali smo keks Domacica, jeli Bakin kolac(mekan kao dekin...hehehehehehe) i pili sokove na slamcicu iz sjajnih tetrapaka kakve sanjam da ce uvesti ponovo.to bi bio nevidjeno dobar marketinski potez, a ako vidim da je neko to uradio posle ovog texta, naravnpoo-sledi RANSOM(pogl.Mel Gibson). sokovo su bili Srbijanka valjevo i valjda je to obelezilo moje cameo pojavljivanje u "MUNJAMA" sa scenom sa Sergejom zvanom u Beogradu-"HOĆEŠ SOKIĆ"!Ja-legenda.Valter brani Sarajevo, a ja Beograd.Poredjenje jeste grandiozno, al je simpaticno.
nismo mogli bez kifli i jogurta, a kad bi doslo do prskanja jogurtom on bi na vazduhu od fermentacije u roku od par mina strahovito smrdeo.
Kindr lada, Cipiripi, Ledene kocke i na tronu-EURO KREM+secerne table.Jeli smo ponekad i sendvice spremljene kod kuce ili se gadjali njima dok druga deca gladuju.uzas.Bez zezanja.Deca su surova.
Bakalnica je bila i ostala cudo, cuvena RUŽA kod DADOVA.Tamo se stavljao parizer u suv lebac, pa 505 sa crtom(posle su se vukle druge crte), pa Visoko C bonbone i fenomenalna reklama sa operskom pevacicom kao crtani film.
Boze, da li ce sloboda umeti da peva kao sto su suznji pevali o njoj?!
Ovaj blogotext uopste nije naivan.

1 коментар: