понедељак, 8. април 2013.

ovo je zakonom zasticen text/ PREISPITIVANJE

Upitnik iz "Vanity Fair"-a. Vašar taštine je nešto što svako od nas voli na neki način. Volimo svoje dobre osobine, uglavnom loše krijemo one bezvezne...Ko sam? Šta sam' Zašto? Kako? Kuda? Život nam zadaje pitanja i često i odgovor u njima. Jedna, po mom mišljenju na neki način prosta tvrdnja kaže da "mnogo analize dovodi do paralize".
   Ali, to jeste ponekad tačno. Jer, često je šoljica za kafu zaista SAMO šoljica za kafu. Ta šoljica može da bude lepa, korisna, stara, skupa, da bude antikvitet, da košta milion dolara jer je pripadala jednoj grofici ili kontesi..Isto tako, ta šoljica može da bude sa nekako neopranim nataloženim crnim talogom, crnpurasto-braon skramom neke čudne providne smese, možda okrnjena, ružna, krhka, jadna brate mili...ali, obe te šoljice imaju istu svrhu. One služe za kafu. I možda je ova druga imala srećniji život od prve....U stvari, nije ona neoprana , da se bolje izrazim - ona je jedna i jedina , nekom najvoljenija i toliko puta korišćena da je jednostavno boja kafe morala da ostane na unutrašnjosti jer se svaki dan iz nje pilo.Više puta! A ova prva jedna je od mnogih iz ampir servisza...Stajala je tako sama medju ostalim istovetnim šoljicama i čekala na svoj red. Da neko iz nje kafu popije..Ali, nikad nije došla na red...I onda je čudnim, volšebnim putem stigla do jednog bogatog osobenjaka koji ju je pretvorio u ovu drugu..Kupio ju je na aukciji ili ju je nasledio od kontese..ili...Ima milijardu mogućnosti...Tako da - SVE JE RELATIVNO.......U stvari - to su dve strane života jedne šoljice za kafu. Bogat život i bogat život. na 2 načina. Biću poptuno iskrena. Volela bih da sam jako bogata žena.
      S vremena na vreme odgovorim u blogu na "Prustov upitnik" iz "Vanity Fair"-a. Da li sam dovoljno iskrena, da li ću večeras dovoljno iskrena biti ili će taština moju iskrenost skriti? Ah, pesnici mi ravni ove noći nisu... Želim li da priznam sebi čega se bojim SADA, jer, sigurna sam da je pre skoro godinu dana možda moj odgovor bio drugačiji.


   NE! BIO JE ISTI. NAJVIŠE SE BOJIM SAME SEBE. A ugadjam sebi kad god mogu i odgovor na pitanje jedne čitateljke "šta su to delicije moje dekadencije" jeste ovaj: delicije moje dekadencije jesu SVE ono što sam sebi dozvolila da probam, da uradim, da...uživam, da plačem pred nekim pred kim ne bih trebala.. Ne volim kavijar, ni šampanjac, niti takve stvari smatram dekadencijom...Mnogo je dekadentnije, ali i prirodnije za mene, sesti ponekad na neki stari stepenik i gledati prolaznike. Jedan Grozni snob možda bi na to rekao - "kako ovako udešena  može da sedi na stepeništu, a neko drugačiji, neko vrcave prirode i slobodbog duha bi kazao - "Hmm..baš je simpatično kako se ona odmara malo u sred grada.." Zašto bih na silu sedela u kafiću ako neću, a to je jel-fensi. Vooooooooooooooooooooolim ja da budem fensi, ali o tome drugi put. U stvari, već sam o tome dovoljno pisala.
 PITANJA!

   1. Sa kojom se istorijskom figurom identifikujete?
       Sa kurtizanama i velikim ljubavnicama kroz istoriju čovečanstva..Volela bih da sam rodjena u doba drevne Grčke, da sam bila medju rimskim patricijima...volela bih i da sam bila keltska ratnica ili Kraljica Maglenih Ostrva koju je oženio princ Valijant...Sanjarim...Volela bih da sam bila snžna u veri i snazi kao Jovanka Orleanka, ali se strašno bojim te lomače.Volela bih da sam bila najveća Kazanovina ljubav. U stvari, prva osoba sa kojom sam se ozbiljno identifikovala u jedanaestoj godini bio je baš princ Valijant. Poreklom iz Tule. Na dalekom Severu. Inače, mnogo se češće identifikujem sa muškim junacima iz fikcije kao što su Henk Mudi Californication, The Dude Lebovski i još poneko. Ma, biće ovo jednog dana tema za sebe kao i svako od ovih pitanja. Ali, istinska istorijska figura kojoj se divim bezgranično je Kraljica Elizabeta I. Daaaaaa, ..ma, ne znam..pitanje je pretenciozno.

    2. Kojoj se živoj ličnosti najviše divite?
        Fidel Kastru...Čudno je to..Njegova Kuba živi u totalnoj bedi. Turisti im ostavljaju četkice za zube i peškire, sapune, gaćice i kofere. Da, jedan moj prijatelj je ostavio jednom Kubancu svoju "adidas" putnu torbu i vratio se bez stvari. Bez svih stvari..a ja se divim jednom tiraninu. ZAŠTO?! Ukočena sedim pred tastaturom..ne znam...romantično je..U stvari, to je moja projekcija prema ČEU. Če je mahao mojoj mami kad je bio u Beogradu..Na 20 cm iz kola. Otvorenih. Bila je MNOGO lepa. Nadam se da ju je zapamtio..CHE...


    3. Najveći  strah?
        Od same sebe. Tako je najpoštenije..Bube su na sve srane, zmije pripadaju prirodi..Bojim se malo visine, ali sam voljna da skačem sa stene visoke 10 metara u more. Radila sam to. Ali banji-NEĆU. Kažu da je sasvim OK za kičmu. Mislim da ipak nije. To je , verujem, divan osećaj, ali preveliko cimanje. Za kičmu..

    4.Šta vam stvara najveću zbrku?
       Kada u isto vreme na umu imam mnogo stvari i sve želim da postignem i da kupim, dam , dobijem, kažem, stvorim,  uzmem, stvorim, uništim....Toliko toga....da se u isto vreme i spremim i raspremim, da odem, a da se već vratim..Pundravciiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!

     5. Najveća ekstravagancija?
Pa, to bi bile te tzv. delicije moje dekadencije. U stvari, ZAŠTO tzv. To jesu delicije moje dekadencije.

     6. Šta je najprecenjenija vrlina?
         Ne znam ovog časa..Mnoge..lepota? talenat? brzina? biti poznat ? biti dobrotvor? možda ljubav...!???????????????????????????????????????Neki ljudi vole, ali ne umeju da kanališu svoju ljubav. možda to..NE ZNAAAAAAAM!

    7. Šta vas na sebi najviše nervira?
Što nemam trtastiju guzu i što ..Ma, to je samo moja stvar. Neću da vam kažem. Neću.

      8. Koje reči ili fraze najčešće koristite?
         "Nema veze".."bez veze"...NE ZNAM...Počinje da me nervira sve više ovaj upitnik, al izdržaću do kraja. Jedu mi se uštipci, pa zato..hahaha...

      9. KO ili ŠTA je najveća ljubav vašeg života?
          ON, moja mačka...MAMA. ali, ovo pitanje ne cilja na ovo treće!

     10. Koji bi talenat najviše voleli da imate i da se time bavite?
           M U Z I K A..da komponujem, sviram i pevam..........Volela bih da sam back vokal=prateći vokal..Uvek ste uz najbolje, niste u prvom planu, a jedni bez drugih ne možete..Elvis je imao svoje "Sweet inspirations" a jedna od njih bila je mama Vitni Hjuston...Valjda nisam pobrkala nešto. 99% da NISAM! Elton Johna decenijama prate iste dame, a tek "Stonse"..pa, ona žena tamne puti je fenomenalna!


     11. Vaše trenutno stanje uma?
           Pomalo napeta, cerekam se, u isto vreme jedva čekam da završim ovo pisanije. Moj um želi da putuje. I moje telo. I moja duša.......................Želim neki mnogo dobar film i mir.

      12. Šta bi to bilo ako bi imali mogućnost da promenite nešto ovog časa?
            Da vratim jedan momenat unazad i da opet bude super..kao onda...I da prestanem sa ovim fucking pitanjima, ali..fuck...rešila sam da odgovaram do kraja.

       13. Šta bi voleli da je bilo drugačije u vašoj porodici?
             Da su bake i deke, baba-tetke i njihovi muževi mnogo duže živeli. SADA - moja baka Lula
             bi sve rešila.

       14. Šta je vaše najveće dostignuće?
             Tek treba da dodje do toga....Postigla sam velike promene, ali nije kraj, niti može da bude jer
              imam ne VEĆ, nego TEK 42 godine! I ne bih nikako volela da opet imam 20, 25, 27, 34, a sve posle 35 dolazi u obzir..Eto.

        15. Da umrete i da se pojavite u nekom drugom obliku, šta bi to bilo?
              Volela bih da budem more. VODA. ili mačka. Ali more me strašno privlači uvek i oduvek. Na moru postajem ja - JA! Modra od vode..ledene vode ..plićak ne volim,a u stanju sam da otplivam ponekad zaista previše daleko...I onda dobijete ideju kako bi bilo divno zaspati i plutati do kraja..sveta....


        16. Šta je najvrednije što posedujete?
              Duhovitost, lucidnost, obrazovanje, maniri, drskost iako nije vrlina ali itekako pomaže..haha....HAHA! Govorim ono što mislim. Art deco i secesija nakit koji sam dobila od baka i baba-tetaka.

         17. Po čemu ste upadljivi?
               Po kosi, crvenim usnama, beloj puti, smehu...CIPELAMA&ČIZMAMA...Imam svoje bisere i "bisere"!Htela ja to ili ne, tokom godina postala sam ponekad upadljiva samo zato jer sam -ŽOZI, a Žozi je Duška. Kod mene nadimak ne menja stukturu licnosti..Nemam taj problem. Iskreno, mnogo volim što sam Žozi.





        18. Najradije se okupirate...?
              Pisanjem, vežbanjem, brzim hodanjem,telefoniranjem, šetanjem, kupovinom , jedenjem cerealija, čitanjem, igrom sa mačkom...Volim i vodim društevi život.
            Volim da budem sama i umem da budem sama. Ne usamljena. to nisam. nego sama kod kuće i onda uživam ili sama volim da idem po gradu..Sama svoj majstor, PR..Ali, volim da budem sa muškarcem u društvu. Baš volim.


        19. Šta najviše volite kod muškaraca?
              Pouzdanost, duhovitost, snagu, talenat, volju....Lepotu i tela i duha..Bezobrazluk...


         20. Šta cenite kod prijatelja?
               Poštenje, odanost, iskrenost..mnogi misle da najbolji prijatelji treba da često budu zajedno je se time dokazuje bliskost... A to nije tačno. Jednog od svojih najboljih prijatelja videla sam posle mnogo godina tek zimus i-još uvek smo najbolji prijatelji..Još više nas je zbližio taj vremenski džep.

         21.  Omiljeni pisac?
                Oni koji "Bibliju" napisaše i zapisaše, oni koji grčke mitove napisaše i zapisaše na početku , a Rimljani ih uzdignuše još više i naravno, Šekspir..Grejem(Graham...izgovara se nešto izmedju) Grin je moj omiljeni pisac(Graham Green)

         22.  FICTION HERO?
               Predratni strip junaci.
                THE DUDE LEBOVSKI&HENK MUDI
                Uma Turman u "Kill Bill"..Black Mamba...
 
       
          23. GADI VAM SE?
                Neprirodno intiman odnos izmedju dece i roditelja. Silovanje i pedofilija i strašno mučenje ljudi i životinja    zaslužuju smrtnu kaznu..Gade mi se srpski novokompnovani-turbo-elitno-vrh-full-extra-nacionalistički nastrojeni muški i ženski kreteni svih mogućih fela! Mnogi mi se ljudi zgadiše u poslednji 20 godina, jer, izdali su sebe, prijatelje, Beograd= P R E Z I R E M IH! Gade mi se lažne vrednosti, strah, prostota i svesna neobrazovanost, kao i svesna amnezija kako ja to zovem= "kao, kobajagi, ne računa se ono što je bilo"..Itekako se računa! Gadi mi se kad neko počne da bude "enfant terrible" sa 45-65 godina..J A D N O! PATETIČNO!



         24.Kako bi voleli da preminete?
              U snu. Na moru. Moj deda Dušan umro je srećan u Dubrovniku u omiljenoj sobi omljenog hotela. Rekao je da će malo da prilegne i zauvek je zaspao u cipelama.

         25. Vaš MOTO?
"Motto keks"
       Eto, mislila sam da će biti lako. nije bilo. Bilo je mnogo duže nego što htedoh da bude. Nerviralo me je i zabavljalo u isto vreme..
       A u sledećem blogu ispuniću obećanje i pisati o "VOGUE"-u ili o "Vogu".
       Ma, sva sam "en vogue"..
       "Ah, reče Bah i nastavi da igra šah!"
        Mislila sam da mogu da otaljam preispitivanje. NE MOGU.

         


Нема коментара:

Постави коментар